Odgovornost za proizvod u odnosu s potrošačem

Naše trgovačko poduzeće (kao prodavatelj, u daljnjem tekstu "Prodavatelj") odgovorno je kupcu kao potrošaču (u daljnjem tekstu "Kupac") za osiguranje da roba nema nedostataka nakon primitka. Konkretno, prodavatelj je odgovoran kupcu da roba:

  • odgovara dogovorenom opisu, vrsti i količini kao i kvaliteti, funkcionalnosti, kompatibilnosti, interoperabilnosti i drugim dogovorenim svojstvima,
  • prikladan je za svrhu za koju ga kupac zahtijeva i na koji je prodavač pristao, i
  • Ovo se isporučuje s dogovorenim priborom i uputama za uporabu, uključujući upute za sastavljanje ili instalaciju.

Prodavatelj je odgovoran kupcu za osiguranje da roba ima ugovorena svojstva:

  • prikladan je za svrhu za koju se roba ove vrste obično koristi, uzimajući u obzir prava trećih strana, zakonodavstvo, tehničke standarde ili industrijske kodekse ponašanja u nedostatku tehničkih standarda,
  • odgovara količinom, kvalitetom i drugim karakteristikama, uključujući trajnost, funkcionalnost, kompatibilnost i sigurnost, uobičajenim karakteristikama robe iste vrste koje kupac može razumno očekivati, također uzimajući u obzir javne izjave prodavatelja ili bilo koje druga osoba u istom ugovornom lancu, posebno putem oglašavanja ili označavanja,
  • isporučuje se s takvim priborom, uključujući pakiranje, montažu i druge upute za uporabu, koje kupac može razumno očekivati, i da
  • kvaliteta ili dizajn robe odgovara uzorku ili predlošku koji je prodavač predočio kupcu prije sklapanja ugovora.

Prodavatelj nije vezan javnom izjavom navedenom u prethodnom stavku pod slovom b) ako dokaže da nije bio upoznat s ovom izjavom ili da je barem promijenjena na usporediv način u vrijeme sklapanja ugovor ili da nije mogao utjecati na odluku o kupnji.

Prethodni stavak koji počinje riječima "Prodavatelj je odgovoran kupcu za činjenicu da roba ima ugovorene karakteristike...", nije primjenjiv ako je prodavatelj izričito obavijestio kupca prije sklapanja ugovora da se svojstva robe razlikuju te je to kupac izričito prihvatio prilikom sklapanja ugovora.

Ako nedostatak postane vidljiv unutar jedne godine od primitka, roba se smatra neispravnom po primitku, osim ako je to isključeno zbog prirode robe ili nedostatka. Ovaj rok ne teče za vrijeme u kojem kupac ne može koristiti robu u slučaju da je opravdano reklamirao nedostatak.

Prodavatelj je također odgovoran Kupcu za nedostatke koji proizlaze iz nepravilne montaže ili instalacije izvršene od strane ili pod odgovornošću Prodavatelja u skladu s Ugovorom. Ovo također vrijedi ako je montažu ili instalaciju izvršio kupac, a kvar je nastao kao rezultat neadekvatnih uputa prodavatelja ili pružatelja digitalnog sadržaja ili usluge digitalnog sadržaja ako se radi o robi s digitalnim svojstvima.</ p>

Kupac može reklamirati nedostatak koji se pojavi u roku od dvije godine od primitka robe. Sud daje pravo isticanja nedostatka čak i ako nedostatak nije prijavljen odmah nakon što ga je kupac mogao otkriti uz dovoljno pažnje. Ako je kupac opravdano reklamirao nedostatak prodavatelju, rok za ostvarivanje prava iz neispravne robe ne teče za vrijeme u kojem kupac ne može koristiti robu.

Kupac nema pravo na nikakva prava koja proizlaze iz neispravne izvedbe ako je sam prouzročio nedostatak. Kvar na robi ne uključuje istrošenost uzrokovanu normalnom uporabom ili, u slučaju rabljene robe, istrošenost koja odgovara opsegu prethodne uporabe.

Kvar se može reklamirati prodavatelju od kojeg je roba kupljena. Međutim, ako je za popravak određena druga osoba koja se nalazi kod prodavatelja ili na mjestu bliže kupcu, kupac će reklamirati kvar osobi odgovornoj za popravak. Osim u slučajevima kada je druga osoba određena za obavljanje popravka, prodavatelj je dužan podnijeti reklamaciju u bilo kojoj poslovnici u kojoj je moguć zaprimanje reklamacije u pogledu: Asortiman prodane robe je moguć, odnosno može se dobiti iu sjedištu tvrtke. U slučaju prigovora, prodavatelj je dužan kupcu dostaviti pisanu potvrdu s datumom prigovora od strane kupca, sadržajem prigovora, načinom rješavanja prigovora koji je kupac zatražio i kontakt podacima kupca. informativno radi obrade prigovora. Ova se obveza odnosi i na druge osobe određene za obavljanje popravka. Prigovor, uključujući i otklanjanje kvara, potrebno je obraditi io tome obavijestiti kupca u roku od trideset (30) dana od dana podnošenja prigovora, osim ako se prodavatelj i kupac ne dogovore za dulji rok. Ako je rok iz prethodne rečenice protekao bez rezultata, kupac može odustati od ugovora ili zahtijevati razumno sniženje cijene. Prodavatelj je dužan kupcu dostaviti potvrdu o datumu i načinu rješavanja prigovora, uključujući potvrdu o popravku i njegovom trajanju, odnosno, ako postoji, pismeno obrazloženje odbijanja prigovora. Ova se obveza također odnosi na druge osobe određene za obavljanje popravka.

Sve dok prodavatelj ne ispuni svoje obveze proizašle iz neispravne izvedbe, kupac nije dužan platiti neplaćenu kupoprodajnu cijenu ili njezine dijelove.

Ako roba ima nedostatak, kupac može zahtijevati da se on otkloni. Može zahtijevati isporuku nove robe bez nedostataka ili popravak robe, osim ako je odabrani način otklanjanja nedostatka nemoguć ili nerazmjerno skup u odnosu na drugi; To će se posebno ocjenjivati ​​uzimajući u obzir značaj nedostatka, vrijednost koju bi roba imala bez nedostatka i pitanje može li se nedostatak otkloniti drugom vrstom pravnog lijeka bez većih poteškoća za kupca. Prodavatelj može odbiti otkloniti nedostatak ako je to nemoguće ili uključuje nesrazmjerne troškove, posebno vodeći računa o značaju nedostatka i vrijednosti koju bi roba imala bez nedostatka.

Prodavatelj će nedostatak otkloniti u razumnom roku nakon njegovog utvrđivanja kako kupac ne bi imao značajnijih poteškoća, uzimajući u obzir prirodu stvari i svrhu za koju je kupac kupio robu. Za otklanjanje nedostatka, prodavatelj preuzima robu o svom trošku. Ako to zahtijeva rastavljanje robe čija je montaža obavljena u skladu s prirodom i namjenom robe prije nego je nedostatak postao vidljiv, prodavatelj će preuzeti rastavljanje robe s nedostatkom i montažu popravljene ili nove. robu ili snositi povezane troškove. Ako kupac ne preuzme robu u razumnom roku nakon što ga je prodavatelj obavijestio o mogućnosti preuzimanja robe nakon popravka, prodavatelj ima pravo na plaćanje ležarine, pod uvjetom da ako stranke ne isporuče robu dogovorili o visini naknade, uobičajeni iznos se smatra dogovorenim.

Kupac može zatražiti razuman popust ili odstupiti od ugovora ako:

  • prodavatelj je odbio otkloniti nedostatak ili ga nije otklonio u skladu s gornjim stavkom (koji počinje s "Prodavatelj će otkloniti nedostatak u razumnom roku..."),
  • defekt se ponavlja,
  • defekt predstavlja materijalno kršenje ugovora, ili
  • iz izjave prodavatelja ili okolnosti vidljivo je da nedostatak neće biti otklonjen u razumnom roku ili bez značajnih poteškoća za kupca.

Odgovarajući popust određuje se kao razlika između vrijednosti robe bez nedostataka i robe s nedostatkom koju je primio kupac.

Kupac ne može odstupiti od ugovora ako je nedostatak beznačajan; ako se može pretpostaviti da nedostatak nije beznačajan.

Ako kupac odustane od ugovora, prodavatelj će kupcu vratiti kupovnu cijenu bez nepotrebnog odgađanja nakon što primi robu ili nakon što mu kupac dokaže da je robu poslao.

Kupac je dužan prije prve uporabe robe pročitati dokumentaciju potrebnu za korištenje robe, uključujući upute za uporabu, sigurnosne upute i druge upute, te se točno pridržavati tih dokumenata odnosno podataka sadržanih u njima . U suprotnom, riskira oštećenje robe nepravilnom uporabom i nepopravkom kvara može ostvariti svoja prava koja proizlaze iz odgovornosti prodavatelja za nedostatke.

PAŽNJA - upute za uporabu ne moraju uvijek biti dio isporuke - npr. B. za proizvode s opće poznatom vrstom uporabe. Međutim, za složenije uređaje potrebno je imati upute za uporabu kako bi se proizvod mogao staviti u rad na propisani način (ukoliko nedostaju upute za uporabu potrebno ih je prethodno zatražiti).

Svaki artikl prati porezna potvrda koja služi kao dokaz kupnje. Kupac potpisom na dostavnici/prijemnici dostavljača potvrđuje prihvaćanje robe.

Osoba koja ima pravo na temelju neispunjenja ima pravo i na naknadu troškova nastalih ostvarivanjem tog prava. U tom slučaju, prodavatelj će kupcu nadoknaditi, posebno, troškove dostave reklamirane robe do određenog sabirnog mjesta, do iznosa koji odgovara najjeftinijem načinu prijevoza u lokalno pogođenoj zemlji u koju je roba prodana. Prodavatelj neće nadoknaditi troškove ekspresne kurirske usluge ili sličnog načina prijevoza koji je po svojoj prirodi znatno skuplji od uobičajenog načina. U tom slučaju, kupac mora prodavatelju dostaviti dokument (ili njegovu presliku) koji dokazuje troškove prijevoza predmetne robe.

Ako kupac ostvari pravo na naknadu gore navedenih troškova opravdano nastalih ostvarivanjem prava zbog neispravne izvedbe, a ne ostvari ga u roku od mjesec dana od isteka roka za prijavu nedostatka, sud će odlučiti Ovo se pravo ne primjenjuje ako prodavatelj tvrdi da pravo na povrat novca nije pravodobno ostvario.

Daljnji postupak za pritužbe možete pronaći ovdje .

No entries found...